Indesit IWC5145

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit IWC5145 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Ervaringsdeskundige 21-02-2017

Na 7 jaar motor versleten

Geschreven voor: Indesit IWC5145

Na precies 7 jaar (aanschaf februari 2010) heeft de motor het begeven. Ik denk dat de koolborstels versleten zijn. Toch maar een nieuwe, energiezuinigere machine gekocht.
Al met al 7 jaar lang kunnen wassen voor 40 euro per jaar.

Pluspunten

• prijs
  • deed het zonder problemen

Minpunten

• veel lawaai bij centrifugeren

Illos 31-03-2015
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Ik heb deze wasmachine nu 3 jaar, en wij gebruiken met 4x per week. Er is nog geen defect aan geweest, lagers zijn nog in perfecte staat. Nog geen enkele storing gehad.

Was resultaat, dit is prima in orde spoelt zeer goed met veel water. Programma's duren niet extreem lang zoals velen A+++ apparaten. Hoe zuiniger hoe langer een wasmachine erover doet. Deze is A+ en is binnen 2 uur klaar.

Mogelijkheden, deze wasmachine heeft een kortprogramma van 15 minuten dit is echter alleen bestemd voor het opfrissen van 1a2 T-shirts. Ik gebruik hier liever programma 4 icm eco time dan doet de wasmachine er 30 minuten over op 40C en dan kun je wel concluderen dat de was schoon is. Verder gebruiken we de schoenen wasbeurt en de standaard programma's.

Gebruiksgemak, Deze machine is eenvoudig door de grote draaiknop, hier is verder niks over te vertellen.

Startuitstel etc is handig maar gebruiken wij nooit.

Vormgeving, De vormgeving is standaard maar ziet er niet verkeerd uit. De wasmachine wordt niet geel nadat de machine met de jaren ouder wordt.

Duurzaam, wij hebben nog geen enkele storing gehad en destijds 225 euro ervoor betaald. Wel trilt de machine iets meer dan ik gewend was echter is dit niet storend aangezien het maar minimaal is.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat wij de machine regelmatig overbeladen wordt, 5kg... De trommel is precies het zelfde als de 6kg versie.

Dit is een update van een review die ik enkele jaren hier heb plaats heb met de naam Illos.

Zroos 28-01-2015
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Ik heb de machine nu 2 jaar en 1 maand in mijn bezit.

De machine bleef het spoel programma uitvoeren. Het programma duurde normaal 1,5 uur, nu was hij na 2 uur nog aan het spoelen. Ik liet hem maar door gaan. Ineens hoor ik hem centrifugeren en kort daarna een ENORME KNAL!! Lag de wasmachine op zijn voorkant!! Waarschijnlijk zijn de beugels van de trommel gebroken en daardoor raakte hij uit balans. In de voorkant van de machine zit ook een hele bult (iets is van binnenuit keihard tegen de voorkant aan geknald).
Onze schuld is het niet, altijd goed ontkalkt en gedaan en nooit te veel erin (zat nu alleen een dekbed overtrek met een paar kussenslopen in).

Indesit wil geen kant uit, terwijl ik wettelijk gezien een ondeuglijk apparaat heb en recht heb op gratis reparatie of gratis vervanging. Indesit wil wel dat er eerst een monteur komt kijken wat het probleem is, dat kost dan 70 euro en daarna krijgen wij een prijsopgave voor een reparatie. Echter, het probleem is door ons dus al bekend en Indesit wil onder geen beding afwijken van hun procedure, nog de Nederlandse wet uitvoeren. Indesit wil ook niet vertellen wat de kosten zijn van een reparatie van de ophangbeugels van de trommel.

Iemand die met wasmachines te maken heeft vroeg mij al of de binnenkant van Indesit van plastic is...

Deze Indesit geeft na een tijdje ook gaten in kleding en dat deed de vorige Indesit ook, maar ook hier doet Indesit niets mee, want dat vinden zij normaal.

Ik vind het niet normaal en heb nu een Zanussi besteld, daar mijn moeder de Zanussi van haar voor 350 euro aangeschaft heeft, na 6 jaar een reparatie van 150 euro heeft laten uitvoeren en nu draait die wasmachine dus al 12 jaar in totaal. Zanussi schijnt wel een goede service te geven.

Eens een Indesit, nooit meer een Indeshit!!

Snor123 23-02-2014
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Voorganger (IWC 5145) in bezit, nu 2 jaar. Ook een droger van dit merk, maar geval goedkoop is duurkoop. Trommel v/d waschmachine na 2 jaar al kapot, gewoon iets afgebroken...
Al met al is de duurzaamheid erbarmelijk. Mijn advies: geef honderd euro meer uit en koop een ander merk!

met indesit in de shit 29-08-2012
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Ik heb deze machine gekocht, omdat ik ineens binnen een week een huis kreeg toegewezen en er meteen in kon. Ik had snel een machine nodig en vond deze in een folder in de aanbieding. Uit verhalen begreep ik dat Indesit een prima merk is dus deze machine gekocht.
Binnen een week een monteur aan de deur gehad, er moest een bout vervangen worden, was fabricage fout kennelijk. Twee weken erna, nog steeds klachten. (zwarte vlekken in kleding, hoop lawaai, programma opbouw klopte niet, begon soms programma met afpompen, terwijl er niks af te pompen viel en programma's duren veeeeeel langer dan aangegeven.80 min uit het boekje zijn minimaal 140 minuten in werkelijkheid!! en soort brandlucht, moest nieuwigheid zijn)toen ik de machine 3 weken had, kwam er weer een monteur, de trommel vervangen.. was ook niet helemaal goed. Klachten bleven nog, winkel waar ik hem gekocht had deed niks, dus ik regelde alles zelf met indesit. Voor alsnog problemen met deze machine. Gebruik hem alleen als ik thuis ben en alleen overdag. Vertrouw de machine voor geen meter. Jammer dat Indesit of Block (zou ik never nooit meer iets bij kopen) niet met een andere oplossing komen. Nieuwe machine bijvoorbeeld. Ik moet steeds een dag vrij nemen om een monteur te laten komen. Daarbij kan je met de ecotime die hij aangeeft maar 3,5 kg wassen en dus geen 5 kg. Was absurd is voor een 5 kg machine.

illos 06-06-2012
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Je verlaat je ouders huis en gaat op je zelf wonen met 23 jaar , dan moet er toch al snel een Wasmaschine komen en een Droger . Ik kreeg een bedrag van me ouders om een Droger en Washmashine uit te zoeken . Helaas zat er een Samsung of AEG niet in , dus voor de Indesit gegaan om zijn uitraling prijs en mogelijkheden . Ik weet vannuit een paar jaar terug toen ik nog in een witgoed winkel werkte dat de Indesit apparatuur redelijk waren . Vandaar dat de keuze snel gemaakt was , we heb ik nog zitten twijfelen tussen Indesit of Beko . De uitsraling is vrij standaard, op de bouw kwaliteit is echter flink bespaard . Het metaal is een stuk dunner dan een AEG , maar daar is de prijs ook naar . Verder is het gebruik vrij makkelijk en degelijk , de knoppen draaien lekker en zijn stevig . De was en resultaten doen niet onder de Samsung van mijn ouders . Het enige wat stoort is het niet al te best doseren van de was bij het overgaan naar het centrifugeren , de machine is vrij ligt en trilt al snel bij 1400 toeren . Al met al is het wel een goede wasmashine voor een zeer scherpe prijs .

Tot nu toe een goed apparaat en wast heel schoon en doet daardoor niet onder dan een AEG . Bij het centrifugeren komt de was er zeer droog uit alleen trilt de machine wat meer bij het centrifugeren dan de duurdere Miele Bosch AEG Samsung machines etc .

Geldrop1989 21-06-2012

Met alle respect, indesit apparatuur zijn prijs apparaten en kun je onmogelijk vergelijken met de duurdere echte merken zoals Aeg, Bsh, Miele (Samsung en LG achterwege gelaten).
Het was en droog resultaat is met deze apparaten zeker beter.
Nog maar niet te beginnen over het slijtage verschil aan je kleren.
Begrijp me niet verkeerd, voor deze prijs zijn het super apparaten! Maar het is natuurlijk wel hilarisch als je bedenkt dat er voor een paar honderd euro aan kleren per beurt in deze automaat gaan, die eigenlijk zo min mogelijk mag kosten en mensen daar toch verwachtingen van hebben.
Niet meer uitgeven als 300 euro voor een wasautomaat maar lopen grotendeels allemaal met een smartphone rond van al snel meer als 300/400 euro!

alleswatjeziet 04-12-2010
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Goedkoop is duurkoop. Binnen een week waren de ribbetjes aan de binnenkant allemaal los. Dat zou aan mij gelegen hebben. Binnen het jaar begon de machine te lekken. Zat er een gat in de buitentrommel. Wat ik er allemaal in waste vroeg de monteur. Lege flessen natuurlijk. Mijn was. En maar 2-3 wasjes in de week. Een gat in de buitentrommel valt niet onder de garantie. Pech, eigen schuld/ Maar gauw een ander (A-merk) gehaald.

ikkie74 05-01-2012

ook ik gebruik nu deze wasmachine, het apparaat was amper 1 jaar oud toen de plastic blokken in de trommel tegelijkertijd stuk gingen tijdens een was van handdoeken. toen de monteur van Indesit langskwam moest ik het ook nog zelf betalen (wel 80 euro)want de plastic blokken vallen niet onder de garantie van de wasmachine (zie de kleine letters van garantievoorwaarden!!, werd mij toen verteld)dus ik raad het niet aan.

geen stenen wassen 21-12-2011

Ik heb zelf al ruim 2 jaar de Indesit IWC5145 en wat ik hier lees kan niet waar zijn. De mechaniek van de machine is heel degelijk en als de ribbetjes binnen een week afbreken dan ben je zwaar buiten specificatie de machine aan het gebruiken. Je moet er dan ook niet meer dan 5 kg mee wassen om maar een voorbeeld te geven. Moraal van het verhaal: volgens fabrieksopgave wassen en je hebt een machine die makkelijk 8 jaar mee kan gaan...

bennie3020 01-03-2010

- snelheid wassen
- zeer schone was
- startvertraging
Minder :
- stabiliteit; wasmachine schudt nogal voordat overgegaan wordt naar centrifugeren. Bij het centrifugeren zelf is ie wel weer stabiel en redelijk stil.

Prima kosten/batenverhouding. Wij zijn al met al zeer tevreden.

SepTiCtaNk 16-01-2010
Geschreven voor: Indesit IWC5145

Sinds december heb ik deze wasmachine in bezit en ik ben er alles behalve tevreden over. Via wasmachinekeuze.nl ben ik tot de keuze voor deze Indesit gekomen, er waren geen persoonlijke ervaringen te vinden op het web.

Al vrij snel viel me op dat de kleuren met de nieuwe Indesit aan het vervagen waren. Ik gebruik geen ander wasmiddel, dus daar kan het niet aan liggen. Na meerdere keren gewassen te hebben met deze machine, kom ik helaas tot de conclusie dat deze Indesit mijn kleding kapot maakt: kleuren vervagen, vorm wordt er uit gewassen en de kleding wordt dunner. In rap tempo heb ik enkele truien en broeken achteruit zien gaan.

Komende week zal ik contact opnemen met de leverancier. Wellicht heb ik een maandagochtend exemplaar, maar dit is onacceptabel.